Voor een hechte band met Jehovah God

Ik houd van Jehovah, want hij hoort mijn stem, mijn hulpgeroep. — Ps. 116:1.

Je kunt op Jehovah’s liefde reageren door in gebed met hem te praten. Je liefde voor God zal toenemen als je je zorgen met hem deelt en hem bedankt voor alles wat hij voor je doet. En je band met Jehovah zal sterker worden als je ervaart dat hij je gebeden verhoort. Je zult ervan overtuigd raken dat hij je begrijpt.

Maar voor een hechte band met Jehovah moet je begrijpen wat zijn manier van denken is. En je moet weten wat hij van je verlangt. Die kennis kun je alleen krijgen door Zijn Woord, de Bijbel, te bestuderen. Leer de Bijbel te waarderen. Alleen in de Bijbel staat de waarheid over Jehovah en zijn voornemen voor jou. Je kunt je waardering voor de Bijbel tonen door er elke dag in te lezen, door je op je Bijbelstudie voor te bereiden en door toe te passen wat je leert.

97 Hoe lief heb ik uw wet!+ De hele dag overdenk* ik die.+99 Ik heb meer inzicht dan al mijn leraren,omdat ik uw richtlijnen* overdenk.*  (Ps. 119:97, 99)17 Heilig hen door de waarheid.+ Uw woord is waarheid.+(Joh. 17:17).

Heb je een persoonlijk schema voor Bijbellezen? Houd je je daar ook aan en zorg je ervoor dat je elke dag in de Bijbel leest? w20.03 5 ¶8-9

++

Aanvullende lectuur

  1. Zoek en vind de Open Weg
  2. Zoek uw Toevlucht bij God
  3. Verschil in woordbetekenis doorheen de tijd 2 Liefhebben en Geloven
  4. Het betrouwbare woord
  5. Woord van God
  6. Bijbel
  7. Gospel of Evangelie – het Goede Nieuws
  8. De Bijbel bestuderend
  9. Schepper en Blogger God 12 Het Oude en Nieuwe Blog 2 Blog voor elke dag
  10. Gods wil dat alle soorten van mensen worden gered
  11. Alle dingen eertijds geschreven tot ons onderricht
  12. Delen van God’s Rijkdom en Wijsheid
  13. Wapens van onze oorlogsvoering
  14. Bijna 40 miljoen Bijbels wereldwijd verspreid in 2019

7 Comments

Filed under Bezinningsteksten, Nederlandse teksten - Dutch writings, Religieuze aangelegenheden