Dodenherdenking

Mijn Mening Over Dingen/My Opinion About Things

Om in de tijdgeest van Dodenherdenking te blijven: twee brieven uit de oorlog, van families die er qua geloof buiten stonden, maar er natuurlijk middenin zaten.
De eerste is van een de getrouwde dochter die haar ouders schrijft, de tweede van die ouders. De brieven dateren van verschillende momenten, zijn geen antwoord op elkaar.

“Vlaardingen 25 Febr ‘41

Liefste vader en moeder,

‘k Zal er maar eens even de tijd voor nemen om terug te schrijven. Want ik heb het druk. De dagen vliegen voorbij en dan is er dit en dan weer dat. Tante Saar zoodoende ook vergeten en Oome Dies wist ik niet. Als er zit nog eens zoo iets is moeder, moest jij maar een bloemetje voor me bestellen in Goed, want jij hebt op ’t oogenblik niet zoo veel aan je ooren als ik.
Ik breng Tonnie en haal hem op de fiets van z’n school…

View original post 1,003 more words

Leave a comment

Filed under Geschiedenis, Nederlandse teksten - Dutch writings, Re-Blogs and Great Blogs

Leave a Reply

