8 dagen in de bush (1-12 t/m 8-12-14)

Vele volkeren zijn door de ontdekking van ontdekkingsreizigers hun onschuld en hun geluk ook verloren geraakt.

IMG_6301Die zogenaamd ontwikkelde wereld bracht met haar ideeën ongelijkheid mee en onrecht alsook bracht het uitbuiting en een heel ander soort verwildering mee dan dat van die zogenaamd ‘wilde volkeren’.

Het materialisme van die ontdekkingsreizigers bracht de lokale bevolking helemaal geen zegen. Wat geeft ons om te vinden dat die mensen in de broes hun levenswijze moeten veranderen? Wat doet ons vermoeden dat onze levensstijl beter is?
Met welke pretentie durven wij anderen op te leggen hoe zij horen te leven en doen wij er alles aan om hun cultuur tot het verleden te doen horen?

= > Lees ook het vervolg: 8 dagen in de bush (vervolg)

alterego-nextchapter

Indrukwekkende ervaringen achter de rug. Ik weet eigenlijk niet waar te beginnen, zoveel indrukken. Om dit in woorden uit te drukken is niet eenvoudig, maar ik ga het toch proberen, zodat jullie een klein beetje beeld krijgen van mijn belevenissen.

Nadat ik uit Windhoek ben vertrokken, heb ik een paar dagen doorgebracht in Epupa, waar een gids voor mij geregeld was, die mij zou begeleiden in Kaokoveld. Op 1 december ben ik met de Himba gids vertrokken met als doel kennis te maken met de Himba bevolking en de natuur van het onherbergzame Kaokoveld. Voor wat betreft de Himba, wilde ik graag kennis maken met een Himba stam die (nog) niet door toeristen wordt bezocht en hiermee geld of eten verdient door zich te laten fotograferen. Het reizen met een Himba gids biedt mij het voordeel dat ik veel informatie over de leefgewoonten van deze bevolkingsgroep krijg, hij gesprekken kan…

View original post 1,020 more words

Leave a comment

Filed under Levensstijl, Nederlandse teksten - Dutch writings, Re-Blogs and Great Blogs, Sociale Aangelegenheden, Wereld aangelegenheden

Leave a Reply

